Οι λέξεις-κλειδιά είναι ιδέες και θέματα που καθορίζουν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας. Όσον αφορά το SEO, είναι οι λέξεις και οι φράσεις που εισάγουν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης, που ονομάζονται επίσης "ερωτήματα αναζήτησης (search queries)". Εάν αποκωδικοποιήσετε όλο το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας — όλες τις εικόνες, βίντεο, ενότητες κ.λπ. — σε απλές λέξεις και φράσεις, αυτές είναι οι κύριες λέξεις-κλειδιά σας.
Ως ιδιοκτήτης ιστότοπου και δημιουργός περιεχομένου, θέλετε οι λέξεις-κλειδιά στη σελίδα σας να είναι σχετικές με αυτό που αναζητούν οι χρήστες, ώστε να έχουν περισσότερες πιθανότητες να βρουν το περιεχόμενο σας μεταξύ των αποτελεσμάτων.
Γιατί είναι σημαντικές οι λέξεις-κλειδιά;
Οι λέξεις-κλειδιά είναι σημαντικές επειδή αποτελούν τον κρίκο μεταξύ αυτού που αναζητούν οι χρήστες μιας μηχανής αναζήτησης και του περιεχομένου που παρέχετε με τον ιστότοπο σας για να καλύψετε αυτήν την ανάγκη. Ο στόχος σας όσον αφορά την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης είναι να οδηγείτε οργανική επισκεψιμότητα στον ιστότοπο σας από τις σελίδες αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης (Search Engine Result Pages - SERP). Εάν διαθέτετε ένα κατάστημα γκολφ (γκολφ κλαμπ), για παράδειγμα, μπορεί να θέλετε να καταταγείτε στα "νέα κλαμπ" — αλλά αν δεν είστε προσεκτικοί, μπορεί να καταλήξετε να προσελκύσετε επισκεψιμότητα που ενδιαφέρεται να βρει ένα νέο μέρος για χορό αργά το βράδι.
Οι λέξεις-κλειδιά αφορούν τόσο το κοινό σας όσο και το περιεχόμενο σας, επειδή μπορεί να περιγράψετε αυτό που προσφέρετε με ελαφρώς διαφορετικό τρόπο από ό,τι το ζητούν ορισμένοι. Για να δημιουργήσετε περιεχόμενο που κατατάσσεται καλά οργανικά και οδηγεί τους επισκέπτες στον ιστότοπο σας, πρέπει να κατανοήσετε τις ανάγκες αυτών των επισκεπτών — τη γλώσσα που χρησιμοποιούν και τον τύπο περιεχομένου που αναζητούν.
Τι είναι οι long-tail λέξεις-κλειδιά;
Οι λέξεις-κλειδιά μπορεί να έχουν ευρεία έννοια ή μπορεί να είναι ένας πιο συγκεκριμένος συνδυασμός πολλών όρων — αυτές συχνά ονομάζονται "long-tail λέξεις-κλειδιά".
Ο προσδιορισμός μοναδικών λέξεων-κλειδιών μπορεί να φαίνεται ότι είναι ο απώτερος στόχος σας, καθώς συχνά έχουν δελεαστικά υψηλό όγκο αναζητήσεων. Για τον ίδιο λόγο όμως, συνήθως έχουν εξαιρετικά σκληρό ανταγωνισμό και ως επακόλουθο υψηλό κόστος. Μπορεί να θέλετε η μπουτίκ ρούχων σας να κατατάσσεται ψηλά όταν κάποιος ψάχνει για "ρούχα", αλλά θα είναι δύσκολο να καταταγείτε στα αποτελέσματα αναζήτησης πάνω από τους μεγάλους παίκτες της συγκεκριμένης αγοράς.
Εκτός από αυτόν τον ισχυρό ανταγωνισμό, οι μοναδικές λέξεις-κλειδιά μπορεί να είναι εξαιρετικά ασαφείς. Αν κάποιος ψάχνει για "σκύλος", δεν είναι σαφές αν θέλει μια λίστα με ράτσες σκύλων, πληροφορίες σχετικά με τροφές για σκύλους, ένα μέρος για να αγοράσει ένα κολάρο για σκύλους ή απλώς έναν ιστότοπο με χαριτωμένες φωτογραφίες σκύλων.
Οι long-tail λέξεις-κλειδιά έχουν συνήθως πιο ξεκάθαρη στόχευση. Για παράδειγμα, "η καλύτερη βιολογική τροφή για σκύλους για ένα κουτάβι" ή "φθηνό κούρεμα σκύλων Αθήνα". Θα διαπιστώσετε επίσης ότι οι long-tail λέξεις-κλειδιά έχουν λιγότερο ανταγωνισμό, που δίνει το περιθώριο για έναν "μικρότερο" ιστότοπο να εμφανιστεί στις λίστες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
Χρήση λέξεων-κλειδιών στη σελίδα σας
Δεν είναι καλό απλώς να "ρίχνετε" λέξεις-κλειδιά στη σελίδα σας. Η δημιουργία συναρπαστικού και ανταγωνιστικού περιεχομένου έχει να κάνει με την παροχή πραγματικής αξίας για πραγματικούς ανθρώπους, όχι απλώς με την συμμόρφωση με τις βέλτιστες πρακτικές των διαφόρων μηχανών αναζήτησης.
Υπάρχουν ορισμένοι βασικοί κανόνες χρήσης λέξεων-κλειδιών που πρέπει να ακολουθούνται. Θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μοναδικές λέξεις-κλειδιά σε κάθε σελίδα του ιστότοπου σας στους τομείς που αποδελτιώνουν τα bots και βλέπουν οι άνθρωποι για να τους διαβεβαιώσουν ότι έχετε αυτό που αναζητούν. Αυτό περιλαμβάνει τόσο την ετικέτα τίτλου όσο και το σώμα του περιεχομένου σας.
Μπορείτε επίσης να εξετάσετε την δυνατότητα επεξεργασίας της κύριας λέξης-κλειδιού σας στη διεύθυνση URL, μια ετικέτα H1 στη σελίδα, τη μετα-περιγραφή και τα χαρακτηριστικά alt των εικόνων στη σελίδα. Όλα αυτά τα μέρη θα βοηθήσουν τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν τι είναι πραγματικά το περιεχόμενο σας.
Η χρήση των λέξεων-κλειδιών σας σε αυτούς τους τομείς είναι ο πιο βασικός τρόπος για να στοχεύσετε το περιεχόμενο σας σε αναζητήσεις. Δεν πρόκειται να σας οδηγήσει αμέσως στην κορυφή των αποτελεσμάτων, αλλά είναι απαραίτητη τεχνική SEO. Η αποτυχία υλοποίησης αυτών των βασικών βημάτων μπορεί να οδηγήσει τον ιστότοπο σας σε χαμηλή κατάταξη στις λίστες αποτελεσμάτων.
Χρήση λέξεων-κλειδιών για τη διαμόρφωση μιας στρατηγικής περιεχομένου
Ενώ συχνά μπορείτε να ξεκινήσετε με μια λέξη-κλειδί και να δημιουργήσετε ένα κομμάτι περιεχομένου γύρω από αυτόν τον όρο, μερικές φορές το περιεχόμενo σας υπάρχει ήδη και πρέπει να μάθετε πώς να το αντιστοιχίσετε με λέξεις-κλειδιά. Για να το κάνετε αυτό, δημιουργήστε αυτό που είναι γνωστό ως "χάρτης περιεχομένου σε λέξεις-κλειδιά". Η δημιουργία αυτού του χάρτη μπορεί να σας βοηθήσει να κατανοήσετε τον αντίκτυπο του υπάρχοντος περιεχομένου σας και να εντοπίσετε αδύναμους συνδέσμους ή κενά που πρέπει να καλυφθούν.
Καθώς οι λέξεις-κλειδιά καθορίζουν κάθε σελίδα του ιστοτόπου σας, μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε για να οργανώσετε το περιεχόμενο σας και να διαμορφώσετε μια στρατηγική. Ιδανικά, θέλετε κάθε σελίδα στον ιστότοπο σας να στοχεύει μια μοναδική κύρια λέξη-κλειδί. Σε γενικές γραμμές, η αρχική σας σελίδα θα στοχεύει έναν πολύ ευρύ όρο του κλάδου και καθώς δημιουργείτε σελίδες κατηγορίας, σελίδες προϊόντων και άρθρα, θα εμβαθύνουν στη θέση σας και θα στοχεύουν πιο συγκεκριμένες ανάγκες, κινούμενοι από το γενικό στο ειδικό.